Arriva trein in NS-huistenue 'beslist geen hoax'

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Arriva NS graffiti

Een stunt, dacht ik. Toen ik hoorde dat graffitispuiters een gloednieuwe Arriva-trein in NS-kleuren hadden gehuld. Maar nee, bleef een Arriva-woordvoerster benadrukken. Arriva zelf heeft helemaal niks met ‘de stunt’ te maken.

  Meer...

Guerrillamarketingstrategie Oplossen: Spandoekautomaat

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Schiphol

Het leven van mensen proberen te veraangenamen. Een probleem of vraag voor hen oplossen. Dat is wat Schiphol doet met zijn spandoekmachine. Dat betekent nooit meer thuis beddegoed verscheuren dat je eigenlijk niet kwijt wilde. Meer...

Guerrilla recruitment

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Guerrilla recruitment

Op 26 november geef ik een workshop Guerrilla Recruitment. Zelf stond ik ooit ook aan de basis van een guerrillawerving. Eentje met ongekend succes.

  Meer...

Guerrilla en overheid

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Overheid

Mocht vorige week een workshop guerrillamarketing geven bij het ministerie van EZ. Enkele maanden eerder ging het ministerie van Onderwijs hen voor. Beide willen op een andere, meer impactvolle manier beleid uitdragen. Overheid en guerrilla passen ook prima bij elkaar.

  Meer...

Guerrillamarketingstrategie Oplossen en Oppikken: Oplaadstation Duracell

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Duracell

Inspringen op een actuele gebeurtenis. Die Oppikken en je eigen maken. Zodat je zelf onderdeel wordt van de actualiteit. Van het gesprek van de dag. In Nederland zijn we daar slecht in. In Amerika begreep Duracell direct hoe ze op een relevante manier op oorkaan Sandy moesten reageren. Meer...