Guerrilla auto introductie

Audi guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie cor hospes

Een nieuwe auto. Die introduceer je op een autobeurs. Ietsje eerder hebben wat bevriende autojournalisten in het karretje rondjes mogen rijden. En dan maar hopen dat ze erover gaan schrijven. Maar dat kan anders.

 

 

Bewees Audi tijdens de introductie van de A3 enkele jaren geleden in Amerika. Niks geen journalisten rondjes laten rijden. Niks geen glimmende brochures en juichfilmpjes. Niks geen autobeurs ook. Sterker, op de New York International Autoshow waar de Audi zou worden gelanceerd, stond een bord dat de auto was gestolen, ja, echt gestolen. Ook Audi-medewerkers op die beurs wisten zelf niet beter.

 

Rondom die diefstal had het merk een mysterieus verhaal opgebouwd waarvan je een online/offline onderdeel kon worden. En dat zorgde voor allerlei pr-resultaten waarvan de belangrijkste: 2 miljoen unieke bezoekers naar de site audiusa.com en 10.000 leads naar Audi dealers. Kijk zelf waarom. Een fraai lesje ook waarvan veel automerken kunnen leren.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

1 reacties

Johng951

Farmville farms even include free gift that eadgdeedaebk