Guerrilla met een ster

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Mercedes Cor Hospes

Guerrilla in zijn meest pure vorm.  Je concurrent een beetje pesten en kietelen op een moment en plek, waar en wanneer die daarvoor het meest gevoelig is. Opfokken, noem ik die guerrillamarketingstrategie in mijn nieuwe boek De Guerrillamarketing Revolutie.

 

 

Recht voor de deur voor zijn concurrent. Daar presenteerde Mercedes zijn nieuwe Actros vrachtwagen. Zodra er bij een taxibedrijf in München een belletje binnen kwam om iemand bij Man Truck and Bus of Volvo Trucks and Buses naar het station of het vliegveld te brengen, verscheen daar een wel heel speciale taxi.

 

Konden die mensen die juist nog bij concurrent Man of Volvo waren geweest direct ervaren hoe speciaal die nieuwe truck van Mercedes was. Natuurlijk had de chauffeur wat zinvolle documentatie en verhalen achter de hand.

 

Ik hou van dit soort brutale acties. Jammer dat je ze zo weinig ziet in ons land.

 

Toch een vraagteken. De guerrillamarketingstrategie Opfokken hoort eigenlijk bij challenger brands. Bij de Davids en niet bij de Goliaths zoals Mercedes. Nog eens een heel keurige merkmijnheer ook.

 

In ons land toonde Mercedes zich evenzo al eens van zijn guerrillakant met een meer dan aardige Opfokker op Marktplaats. Ook plakte het stickers op het dak van personenwagens om de Actros in ons land te introduceren. Verfrissend om te zien dat Mercedes zijn ster revolutionair heeft geladen. Verrassend is het zeker.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.