Guerrilla met Koptelefoons

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Sony headphone

Een nieuwe koptelefoon. Die kun je uitdelen aan sportcelebs tijdens de Olympische Spelen. Maar je kunt ook besluiten tot een opvallende actie.

 

De MDR-1 heet die. De nieuwe koptelefoon van Sony. Eind vorig jaar kwam die in Japan op de markt. Sony besloot tot een opvallende actie: het Headphone Music Festival. Het eerste virtuele muziekfestival ter wereld. Met de vier bekendste bands van het land. Niet te bekijken live, maar via een QR code en Sony's eigen 3D-technologie op een smartphone.

 

Aankondigingen van het concert hingen in de hipste wijken van Tokio. En daar verzamelden zich de liefhebbers. Niet alleen voor die posters, maar ook onder meer in muziekwinkels. Bij elkaar ruim 469.000 bezoekers.

 

De actie zorgde voor een megamediaboost. En zorgde ervoor dat de MDR-1 in no-time was uitverkocht.

 

Iets leuker dan domweg koptelefoons uitdelen. Toch Dr. Dré?

 

 

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.