Guerrilla Street View

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Toyota Google

Google lanceerde Street View in België. Om heel het land visueel in kaart te brengen.

 

 

Nou ja, heel het land. Veel oudere straten en steegjes ontbraken. Omdat de Google Street View-auto’s volgens het persbericht van Google niet pasten in de ‘onmogelijk smalle Belgische straten’. En daar sprong Toyota met zijn stadsautootje iQ handig op in. Met op het dak een 360 graden camera om die straatjes wel te filmen die voor de brede Google-filmauto’s te smal bleken.

 

Mis jij ook je straat of die van iemand anders? Tag ‘m en de Toyota iQ maakt af wat Google begon en naliet. Oftewel: iQ kijkt verder dan waar Google komen kan. Smart.

 

De gegevens van de speciale website IQ Streetview kon Google eenvoudig aan de blind spots van België toevoegen.

 

Mooie actie van een automerk die nou eens niet eindeloos pocht over paardekrachten en andere prestaties, maar probeert ons leven een tikkie leuker te maken. Goede Oppikker ook van de iQ waarvan de naam wel een hele vette knipoog is naar de Smart.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.