Guerrillamarketingstrategie Oplossen: Spandoekautomaat

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes Schiphol

Het leven van mensen proberen te veraangenamen. Een probleem of vraag voor hen oplossen. Dat is wat Schiphol doet met zijn spandoekmachine. Dat betekent nooit meer thuis beddegoed verscheuren dat je eigenlijk niet kwijt wilde. Maar een automaat waarmee je voor je lief een welkom op maat kunt maken.

 

Bannerxpress heet de machine waarmee je op Schiphol in Aankomsthal 2 een spandoek op maat kunt maken. Als je iemand weer in ons land wilt verwelkomen.

 

Scheelt je ontzettend veel gekloot met Eddings of andere viltstiften en lakens die je eigenlijk niet kwijt wilde, maar ja, ook zo lullig om je lief na twee maanden met alleen een bosje bloemen op te wachten.

 

Voorbij dit probleem. Met de spandoekmachine.  Daarmee maak je in no-time getuige dit filmpje een spandoek op maat. 3,95 voor een kleintje, 9,95 voor een maatje medium, large doet 14,95 en je betaalt 19,95 voor een extra large formaat.

 

Een wereldprimeur. Op luchthavens zeker. In november 2011. Zelfs bij CNN raakten ze er tamelijk opgewonden van.

 

De machine was zo’n succes (binnen een half jaar rolden 5000 spandoeken uit de machien) dat er in mei van dit jaar nog twee kwamen in Aankomsthal 1 en 3. Ook staat er sinds kort eentje op het vliegveld van Brussel.

 

Ik denk binnenkort op nog veel meer vliegvelden. Omdat guerrillamarketing werkt.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.