Hatsjoe

Knap gedaan. Twitter gebruiken als kanaal voor consumentenonderzoek. Dat deed Vicks.

Dat anti-snottermerk bestudeerde tussen 12 oktober en 30 december 2011 bij elkaar 201.000 tweets van 110.000 personen om te kijken waar de meeste hatsjie-berichten vandaan kwamen. Want praten over verkoudheid is een hot onderwerp onder bepaalde bevolkingsgroepen op Twitter. Dat geleuter over loopneuzen, grieperige bedlegerigheid en volle zakdoekjes blijkt vooral populair in Maarssen. Daaruit concludeerde Vicks dat Maarssen de meest verkouden stad van ons land moest zijn. Met als runners-up Gilze, Hellevoetsluis, Veendam en Hoogezand.  Natuurlijk toog Vicks met een jongeman en een mevrouw in een doktersjas ('anti-verkoudheidcoaches', ja, verzin het maar) met fruitmaanden, kruiken en een eigen filmploeg en fotografensetje naar Maarssen om de wethouder van Welzijn & Sport van de Verkoudheidsstad in het zonnetje te zetten. Want de pers wil tenslotte ook een paar snottenbellen.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

3 reacties

Bart Bosters

Vraag me alleen af of ze voldoende aandacht aan de follow up hebben besteed. Leuke actie, maar ik had er voor het lezen van deze blog nog niets van gehoord.

cor

@Bart. De actie heeft tal van media gehaald. Wat Vicks aansluitend heeft gedaan, ja, kon ik je dat maar vertellen. Misschien eens hun twitter-account gaan volgen?

Serap

I used to use a nebuliser with my son about that age and at first he hated it, but they do get used to it after a while. I used to let him hold the mask himelsf, and while he stuffed it up sometimes in the early days it made him feel like he was a little more in control of things if he could hold the mask over his face himelsf. After a few months, he was fantastic never had an argument. If he was told it was time for his medicine , he responded immediately and sat calmly for it.

Pagina's