Impact in plaats van sponsoring

guerrilla samsung orchestra cor hospes

Platte sponsoring is zo 1986. Je logo zomaar achter de naam van een festival, voorstelling of ander event plakken, nee, daarmee val je echt niet meer op. Bovendien: wat is de relevantie van de verbintenis tussen een sponsor en het betreffende event? Vaak had een logo elk ander logo kunnen zijn.

 

Verras liever met een actie die het publiek echt met open mond achterlaat. Een actie ook die past bij het event. Daarom hou ik zo van deze guerrilla uit augustus 2010 van Samsung. Dat merk sponsort het internationale klassieke muziek festival van Cesky Krumlov in Tsjechië, een van de te mooiste stadjes van de wereld.  

 

Niet met schreeuwende posters en stadvervuilende billboards. Ben je mal. Samsung besloot zelf muziek te maken in de sfeer van het festival en de historische omgeving. Gemaakt met hun eigen producten. Want ook hun camera’s, mobieltjes, laptops en huishoudelijke apparaten maken geluid. En zo kwamen festival en sponsor op een relevante manier bij elkaar, sterker, Samsung leverde eraan een eigen verrassende bijdrage. Met een dagelijks klassiek concert waarbij hun eigen producten als instrumenten fungeerden, en zeker, daarmee kun je heel wat klassiekers spelen.

 

Mocht het gaan regenen tijdens de openlucht optredens? Ook daarvoor had Samsung een zeer passende oplossing.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

1 reacties

Pharmd744

Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your web site is wonderful, let alone the content! edfagdkbcace