Keigoede Guerrilla toerismebureau

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Cor Hospes

Hoe trek je meer bezoekers naar jouw stad? Door daarvoor op een kekke manier reclame te maken in de meest populaire citytripstad van Europa.

 

Keisteentjes. Versiering van keisteentjes. Meer Portugees kun je het niet krijgen. Welk trottoir of plein in het land is ermee niet heel kunstig versierd.

 

Beetje oubollig ook. Tenzij je die ambachtelijke techniek op een innovatieve manier toepast. Door ervan op straat in de winkelwijk Chiado in Lissabon een QR-code te maken. Met daarachter informatie over de laatste hotpots, tentoonstellingen, events en andere hippe urban dingen in Lissabon dat wel een paar vliegtuigen extra bezoekers kan gebruiken.

 

Leuk om te doen zo'n actie in Lissabon zelf. Om ter plekke toeristen en inwoners naar tal van tentoonstellingen en onontdekte plekjes te lokken. Het wordt pas guerrilla leuk als je diezelfde steentjes met dezelfde QR-code tussen de kinderkopjes van een andere stad tikt. In Barcelona bijvoorbeeld. De populairste citytrip bestemming van Europa. Bezoekers daar lazen achter die QR-kinderkopjescode nog over een leuke aanbieding ook.

 

Slim gedaan van het Portugees toerismebureau. Keigoed idee ook om het land van dat oubollige tegeltjes imago af te helpen.

 

Ik was enkele jaren geleden eens in Lissabon, en zeker, daar gebeurt van alles leuks wat je er zeker niet zou verwachten. 

 

De QR-code is binnenkort evenzo vast te zien in Amsterdam.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

2 reacties

Iosipos

zegt:Leuk verhaal. Even inknehad op:> bestelden mensen uit Lissabon op zeker moment bij haar een ‘vino’. ( ) Bleken ze bier te bedoelen!<Ik gok dat de klanten van nog noordelijker kwamen, waar 'um fino' een klein glas tapbier betekent. In Lissabon en omstreken is dat 'um imperial'.Of is dat inmiddels veranderd / verschoven? Ik praat wel over een tijdje terug.[]

cor

Dank voor je 'bestelles' :-)