Krijg de k#nker

farmaceutische industrie guerrilla cor hospes

Ik was recent uitgenodigd te spreken op een bijeenkomst van farmaceuten. Over storytelling, sociale media en guerrilla. Om hen te inspireren vastgeroeste communicatieblokkades weg te nemen.

 

Want waar farmaceuten jarenlang hun nek uitsteken bij het ontwikkelen van nieuwe medicijnen, schieten ze subiet in de angsthazenstand zodra het over de communicatie rondom diezelfde medicijnen gaat, en kiezen ze voor safe en traditioneel.

 

Ik weet: communicatie rondom medicijnen is aan steeds meer strikte regels gebonden. Maar ook binnen de farmaceutische industrie moeten ze zich toch echt eens realiseren dat er meer is dan enkel zenden van productboodschappen, en het oeverloos lastig vallen van huisartsen met juichbrochures en jubelverhaaltjes waar niemand nog op zit te wachten. Dat bewijzen gelukkig meer en meer onorthodoxe awareness campagnes waar farmaceuten van kunnen leren.

 

Want waarom je blijven focussen op sales als je mensen kunt helpen hoe een mogelijke (dodelijke) ziekte te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen. Met een impactvolle guerrilla waar mensen vanzelf over gaan praten. Daarmee win je als farmaceutische instelling pas echt sympathie, en kopen ze je producten zeker wel als die echt nodig zijn.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.