Lippenstift met biersmaak

heineken guerrilla guerrillamarketing cor hospes

Valentijns Dag. Een meer sympathiek moment om in te haken is er niet. Gek genoeg laten veel merken de dag liggen. Verder dan een printadvertentie waarin ze op Valentijn inspelen, komen ze vaak niet. Gelukkig zijn er guerrilla-uitzonderingen.

 

Ik herinner me een actie van Master Card dat een mijnheer, heel Engels John geheten, tegen een billboard hing. Met in zijn hand een grote bos rozen. Onderaan zijn voeten speelde een strijkje. Dit alles om zijn vriendinnetje Hannah te verrassen. De actie gaf rondom het billboard rumoer, maar diende vooral viraal voor een buzz te zorgen. Priceless inderdaad.

 

Heineken probeert het dit jaar met een soort serenade Facebook app, want van bier ga je ontzettend boeren, nee, zingen. Beetje flauw. Neem dan die fantastische actie enkele jaren geleden van hetzelfde merk in Italië. Daar introduceerde het Beer Gloss. Lippenstift met biersmaak. Leuk voor haar, nog leuker voor hem. Meer gretig kreeg zij hem in ieder geval niet aan haar lippen. De Heineken-lippenstift werd viraal geïntroduceerd en kreeg een crossmediale uitrol. Prachtig gedaan. Kijk zelf maar. En Happy Valentine.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.