Oplossen: Twitterende Parkeerplekzoeker

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Mercedes Tweet Cor Hospes

Oplossen noem ik de guerrillamarketingstrategie in mijn nieuwe boek. Oftewel nuttige reclame. Marketing waarmee je het leven van mensen verrijkt.

 

Probeer maar eens een parkeerplek te vinden in Stuttgart tijdens de Weihnacht-inkopen. Dat geeft flink wat P-stress. Voordat je een plek voor je auto hebt gevonden, zijn misschien de winkels alweer gesloten.

 

Een mooi moment om onze Active Park System te promoten. Besloot Mercedes. Met dat systeem maak je inparkeren nog een stukje makkelijker. Ook kan een Mercedes ermee zelf een geschikte parkeerplek signaleren.

 

Als een auto zelf vrije parkeerplekken kan traceren, waarom zou die dat dan niet aan andere auto’s gaan vertellen. En dat deed een aantal Mercedessen dan ook realtime tijdens de kerstinkoopdagen. Via Twitter. Niet alleen aan mensen die zelf ook een Mercedes met zo’n Park System bestuurden, maar aan iedereen die het speciale @MBtweetfleet account volgde.

 

Aardig van Mercedes. En een slimme manier om rumoer te geven aan de introductie van het Active Park System.  Goed voor flink wat (sociale) media aandacht ook.

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.