Uit de oude doos: Onderbroekenlol

Je denkt. Ik heb een nieuw merk mannenonderbroeken. Dus ga ik dat met een guerrilla actie presenteren op de Wallen. Een plek waar tenslotte veel mannen komen.

Mash heet het mannenondergoedmerk. Het komt oorspronkelijk uit Brazilië. De merknaam is afgeleid van het woord Mexer, begrijp ik. Dat woord staat voor beweging, motie en roering, en dat maakt het ademende en luchtige Braziliaanse ondergoed ook vanzelf los. De Mash-merkeigenaren wilden dan ook bij de introductie van het merk op de Nederlandse markt in juhi 2010 voor flink wat roering en beweging zorgen. En dat doe je op de Wallen in Amsterdam. Die rosse buurt staat tenslotte ook voor beweging, motie en roering, toch? Bovendien komen daar veel mannen, en dat is de doelgroep waar het sambaslipje zich op richt. 

 
Slippertje
Daarmee maakte de luchtige onderbroek direct een slippertje. Want natuurlijk lopen op de Wallen veel mannen. Maar al die sekshongerige of nieuwsgierigdorstige kerels gaan echt niet lopen koekeloeren naar mannen in een Boxer Toque of Ediçao Especial, laat staan dat ze het merk op de billen van die jongeheren proberen te ontcijferen. Want voor mannenbillen en ander herenlekkers weten mogelijk geïnteresseerden in Amsterdam echt wel een andere plek te vinden. En daarmee raakte Mash al bij de introductie in ons land in de communicatiepuree. Natuurlijk. Ik begrijp het wel. Met een guerrilla probeer je ter plekke impact te creëren of je zorgt voor buzz na afloop. En daar moet dan een filmpje of foto voor zorgen. En daar ging het ook allemaal om, hoorde ik van de makers van de actie. ‘Doelstelling van de actie was alleen maar een foto. Geen contactmoment met de doelgroep.’

 

Björn Borg
Hoera. De foto kwam nog op nu.nl terecht ook. Maar wie zal zich een dag later nog iets van die actie laats staan het merk herinneren. Een jongen in een onderbroek achter de ramen waar een paar dames naar staan te kijken, want ja, reclamemakers, het wemelt op de Wallen van de ondeugende dames die wellustig naar mannelijke raamprostituees in ondeugende ondergoedjes gluren. En die raken natuurlijk direct zo geïnspireerd door hun ondergoed dat ze daarna direct opgewonden naar de Bijenkorf sprinten. Maar wacht even, hoe heette dat merk ondergoed nog maar. Zal wel Björn Borg of Armani zijn. Want kom op reclamebureau. Ik begrijp heus wel dat snel willen scoren. Dan is je klant tevreden. Of er nou een regeltje over in de Tina of op Vivaonline staat. Maar mag het alsjeblieft een onsje relevanter. Laat een legertje heren met Brasil looks in hun Mash-broekjes los in de Reguliers. Of laat die een paar rondjes door een hete homokroeg paraderen. Homo’s zijn nogal trendsettend zoals we allen weten; ze vormen de back-up van tal van succesvolle productintroducties. Paspoppen met zo’n slipje in die straat neerzetten kan ook. Met eventueel eraan verbonden een iPhone met directe toegang tot de site waar je die slipjes direct met iDeal-korting kunt bestellen.

 

Boys from Brasil
Okay, je wilt je toch perse op dames richten? Omdat je vertelde dat 80% van de boxershorts door vrouwen wordt gekocht voor hun man. En omdat ‘Mash wil dat vrouwen hun man meer als een lustobject gaan zien. De man moet Mash dragen omdat het lekker zit. Comfort for men, desire for women.’ Had dan echt iets ondeugends op de Huisvrouwenbeurs, tijdens de Libelle Zomerweek of een meisjeevent gedaan. Of had -desnoods- een legertje fraaie Boys from Brasil wild laten doen op de dansvloer van hippe meisjesclubs. Doe zo’n guerrilla-launch zeker niet op de Wallen. Daar lopen vooral roodaangelopen Britten, giechelende Aziaten en wodka-aangeschoten Oostblokkers. Tussen enkele morsige hoerenlopers dan. En die zijn heus niet geïnteresseerd in jongens in onderbroeken. Wel in dames in lingerie, en vooral wat daarin zit. Dat je zoiets nog aan reclamebureaus uit Amsterdam moet uitleggen.

p.s. De site masheurope.com is uit de lucht. Aan de onderbroek kleefde nou eenmaal een raar luchtje

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.