Vette guerrilla van Taco Bell

Guerrilla marketing guerrillamarketingrevolutie Taco Bell Cor Hospes

Hun vetmakende menu, ik moet er niet aan denken. Maar dit gebaar van Taco Bell is groots. Mooie manier ook om op een lokaal verhaal in te spelen

 

 

Ineens stond Bethel in Alaska op zijn kop. Door het dorpje zoemde het verhaal dat het een vestiging van Taco Bell zou krijgen. Voor dat calorierijke fastfood  moesten de inwoners nu zomaar drie tot vier uur rijden, dus het hele dorp met al zijn 6080 inwoners stond op zijn kop. Ineens Taco Bell in da house. ‘Het verhaal ging viral binnen twintig minuten’, zegt een bewoners.

 

Maar nee. Het was een grote grap en de klap was enorm. Waarna Bethel weer in zijn dagelijkse plattelandsroutine verviel.

 

Bij Taco hoorden ze over de grappenmakerij. En over de teleurstelling die droop van de straten van het ministadje, gelegen op een van de uiterste westelijke puntjes van Amerika.

 

Een vestiging, nee, daarvoor was Bethel te klein. Maar hoe konden ze toch alle 6080 inwoners verrassen met 10.000 Doritos Locos Tacos.

 

Door een truck aan een helikopter te hangen en die naar Bethel te vliegen. Want dat dorpje is enkel te bereiken via de lucht en het water van de Kuskokwim rivier, een van de langste rivieren van Amerika.

 

‘Heaven on earth’. ‘Taco is my all time favorite.’ ‘Yesterday was a very good day in Bethel’. Al die blije opmerkingen en gelukkige gezichten. Dan hoef je zelf geen reclame meer te maken. Dat doen al die 6000 mensen al voor je, sterker, daar kan geen spotje tegenop. Kijk zelf maar.

 

 

Plaats reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.